سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع کباب

هنگامی که قصد سفر به کشوری را دارید، از جمله اولین اقدامات، تحقیق و بررسی درباره‌ی غذا‌ها و رستوران‌های آن‌جاست. این موضوع از جهات مختلفی نقش حیاتی برای شما خواهد داشت. فرهنگ غذایی کشورها از مهم‌ترین شناسه‌ها و شاخص‌ها جهت پی بردن به اصالت و فرهنگ آن ملت است. برخی غذاها به قدری در جهان معروف و محبوب هستند که گاها به خاطر آن غذا باروبندیل سفر را جمع خواهید کرد و راهی شهر و حتی کشوری دیگر می‌شوید تا آن غذای معروف را در زادگاه خودش میل کنید. همه‌ی این‌ها جایگاه غذا و اهمیت آن را ثابت می‌کند.

 

1- کباب های ایرانی

در کنار فرهنگ، هنر و تاریخ غنی ایرانی، آشپزی ایرانی‌ها نیز در جهان بسیار معروف است. کباب نوعی غذای پرطرفدار و محبوب در میان مردمان خاورمیانه است که اغلب در میهمانی‌ها و مجالس سرو می‌شود و عضو مهمی در منوی غذایی اکثر رستوران‌های ایرانی به شمار می‌آید. کباب ایرانی از انواع کباب های دنیا است که از زمان ناصرالدین شاه قاجار و به دستور شخص شاه وارد ایران شد، پس از ورود به ایران دستخوش تغییر و تحولاتی شده و امروزه به شکل‌های مختلف با انواع گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود.

 

2- کباب های عربی

خوراک‌های عربی معمولا متعلق به محدوده ترکیه، عراق، سوریه، اردن، لبنان، فلسطین، قبرس و مصر هستند. انواع کباب های جهان در هر کشور متناسب با فرهنگ غذایی آن کشور، طعم و عطر متفاوتی خواهند داشت. انواع کباب عربی به حدی محبوب هستند که آوازه‌ی آن تا اروپا هم رفته و بسیاری از مردم در کشورهای غربی به این غذای لذیذ علاقه‌مند هستند.

 

3- کباب های ترکی

طبخ کباب از دوره سلطان محمد فاتح در کاخ‌های عثمانی رواج پیدا کرد. کباب‌ها جایگاه خاصی در فرهنگ غذایی ترکیه دارند و با روش‌های متفاوتی طبخ می‌شوند. در کنار کباب‌ها بسته به مواد تشکیل دهنده و شیوه‌ی پخت، برنج، سبزی و انواع مخلفات نیز سرو می‌گردد. امروزه کشور ترکیه در بین توریست‌ها به خصوص گردشگران اروپایی و آمریکایی، به دلیل داشتن انواع کباب های جهان، شهرت بسیاری دارد. شاید نام کباب یک نام عمومی به نظر برسد اما آنچه، کباب‌های ترکی را از دیگر کباب های دنیا متمایز می‌کند، طرز پخت، ظاهر و همینطور مواد اولیه‌ای است که در آن به کار می‌رود.